E-sport

Największe turnieje: League of Legends

Największe turnieje: League of Legends
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

W dzisiejszych czasach e-sport stał się jednym z najpopularniejszych sposobów spędzania czasu wolnego na całym świecie. Dzięki niezwykle rozwijającemu się środowisku, gracze z całego świata mogą rywalizować między sobą i pokazać swoje umiejętności w grach komputerowych. Jedną z najbardziej popularnych gier w e-sporcie jest League of Legends. W tej grze turnieje są ogromnym wydarzeniem, z dziesiątkami tysięcy widzów na całym świecie. W tym artykule dowiesz się o największych turniejach League of Legends, które przyciągają setki tysięcy graczy i fanów.

Wprowadzenie

League of Legends (LoL) to gra typu MOBA, w której dwie drużyny po pięciu graczy rywalizują między sobą. Gra została stworzona w 2009 roku przez Riot Games, a od tamtej pory stała się jedną z najpopularniejszych gier na świecie. League of Legends ma ponad 100 milionów aktywnych graczy miesięcznie i jest jednym z najbardziej dochodowych tytułów w branży gier wideo.

Historia turniejów LoL

Od samego początku, turnieje były integralną częścią świata LoL. W 2010 roku, Riot Games zorganizował pierwszy turniej, znanym jako „World Cyber Games”. W 2011 roku, Riot Games zorganizował swój pierwszy turniej na dużą skalę, znanym jako „Season One Championship”. Turniej ten przyciągnął ponad 1,6 miliona widzów i był pierwszym dużym wydarzeniem e-sportowym w historii. Od tamtej pory, turnieje League of Legends stały się jeszcze większe i bardziej prestiżowe.

Największe turnieje LoL

League of Legends World Championship

League of Legends World Championship to coroczny turniej, który odbywa się pod koniec każdego sezonu. Turniej ten przyciąga najlepszych graczy z całego świata, którzy rywalizują o tytuł mistrza świata. Pierwszy turniej World Championship odbył się w 2011 roku, a od tamtej pory stał się jednym z największych wydarzeń sportowych na świecie. W 2019 roku, turniej przyciągnął ponad 100 milionów widzów online, a finał oglądało ponad 44 milionów widzów jednocześnie.

Mid-Season Invitational

Mid-Season Invitational to coroczny turniej, który odbywa się w połowie sezonu. Turniej ten przyciąga najlepsze drużyny z każdej ligi regionowej i umożliwia im rywalizację o tytuł najlepszej drużyny na świecie. Turniej ten odbył się po raz pierwszy w 2015 roku.

All-Star Event

All-Star Event to coroczne wydarzenie, podczas którego najlepsi gracze z każdej ligi regionowej rywalizują ze sobą. Turniej ten ma charakter bardziej rozrywkowy, ale wciąż przyciąga setki tysięcy widzów na całym świecie. Gracze są wybierani przez fanów, którzy głosują na swoich ulubionych zawodników.

Ligi regionalne

Ligi regionalne to system ligowy, w którym drużyny z różnych regionów rywalizują między sobą. Każda liga regionalna ma swoje własne turnieje i mecze, które prowadzą do kwalifikacji do turniejów międzynarodowych. Najważniejsze ligi regionalne to m.in.: LEC (Europa), LCS (Ameryka Północna), LCK (Korea) i LPL (Chiny).

Kwalifikacje do turniejów

Aby zakwalifikować się do turniejów międzynarodowych, drużyny muszą rywalizować w swoich ligach regionalnych i zdobyć jak najwięcej punktów rankingowych. Najlepsze drużyny z każdej ligi regionalnej mają szansę uczestniczyć w turniejach międzynarodowych, takich jak World Championship czy Mid-Season Invitational.

Nagrody i sponsorzy

Nagrody za turnieje LoL są ogromne. W 2019 roku, nagrody za World Championship wyniosły ponad 2,5 miliona dolarów. Wielu sponsorów z branży technologicznej i medialnej chce związać się z e-sportem i sponsoruje turnieje LoL.

Podsumowanie

Turnieje League of Legends przyciągają setki tysięcy graczy i fanów z całego świata. World Championship, Mid-Season Invitational i All-Star Event są największymi turniejami, które przyciągają najlepszych graczy z każdej ligi regionalnej. E-sport stał się nie tylko popularnym sposobem spędzania czasu wolnego, ale również ogromnym biznesem, generującym miliony dolarów rocznie.

momneta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*